هشـــدار! تعـدد زوجـات = حقـوق زن


مهدی کروبی کاندیدای اصلاح طلب این دوره قبلا بیانیه ای را در مورد زنان منتشر کرده بود که در آن وعده های زیادی به زنان داده شده بی آنکه راهکاری را در نظر گرفته باشند. یعنی همان روش سنتی و همیشگی که حتی همگرایی زنان هم نتوانست آن را در هم بشکند و کاندیدا را وادارکند بیشتر از آنکه از شعار تبلیغاتی بهره ببرد این بار راهکار و طرحهای خود را شفاف بیان کند.

بهرحال در این بیانیه در مورد شرط اول همگرایی که همان پیوستن به «کنوانسیون منع هرگونه تبعیض علیه زنان» هست پاسخ ایشان واضح و روشن«نه» بود. منتها به شیوه و ادبیاتی غیرصریح و آن هم قبول پیوستن به کنوانسیون با شرط تفحظ. در این مورد با آقای مصطفایی ، وکیل دادگستری و عضو همگرایی مصاحبه ای داشتم که ایشان این چنین الحاق به کنوانسیون را بی فایده دانستند.

با این اوصاف که مهدی کروبی هم نمی تواند نقطه امید پررنگی در احیای حقوق زنان باشد ، اما حتی وعده های شیرین اش هم از سوی اصولگرایان به چالش کشیده میشود.

در فیلم مستند آقای کروبی ؛ که در آن تعدد زوجات را در جامعه امروز مردود دانستند ، آقای علی مطهری را وادار به اعتراض و نوشتن نامه سرگشاده به ایشان کرد. علی مطهری که تعدد زوجات را از حقوق زن و افتخارات اسلام میدانند آقای کروبی را غربزده نامیدند ، قبلا طی یادداشتی در روزنامه کیهان خواستار دولتی شدن حجاب بودند و اظهار داشته بود که « اعمال قدرت در اين گونه مسائل - در موارد ضروري- عين آزادي است واجبار دربرخی مسائل فرهنگی ازقبیل نوع پوشش انسانها برای آن که بنیان خانواده ها محفوظ بماند نیز امری پسندیده وعین آزادی است.»

1 نظرات:

mohsen گفت...

سلام سمانه خانوم.
براتون پيام گذاشتم.گويا نديدين.
فرموده بودين كه با بنده صحبت دارين.
آي دي تونو به ليستم اضافه كردم.
منتظرتون هستم.