دردِ لرستان را درمان کنید!

84990-66

چند شب پیش اخبار 20:30 خبر از برگشت داده شدن بودجه از طرف مسئولین استان لرستان داد. در این خبر ، احمدی نژاد در سخنرانی که در بین مردم این استان داشت اعلام کرد که در سفر دوم هيئت دولت به لرستان بودجه ارزي خوبي به این استان تخصيص داده شده كه دست نخورده باقي مانده و استفاده نشده است!

ملکشاهی نماينده مردم خرم آباد و چگني در مجلس شوراي اسلامي در گفت و گو با هفته نامه بامداد لرستان با اشاره به این خبر خواستار عزل عوامل هزينه نشدن بودجه ها در لرستان شد. ملکشاهی ضمن تمجید فراوان از رییس جمهور اعلام کرد تقاضاي ما به عنوان نمايندگان مردم آن است كه با قاطعيت با اين عوامل برخورد و مقصرين را در هر مقام و جايگاهي عزل نمايند تا هشداري باشد براي ديگران كه مصوبات دولت محترم روي زمين نماند .

اما به فاصله اندکی از انتشار این خبر نامه ای از سوی مجمع نمایندگان استان لرستان منتشر شد. و  جالب اینکه این بار ملکشاهی راد در این رابطه خبر داد و  گفت: در این نامه به 2 نکته اشاره شده است که اولا این بودجه ارزی بوده و شامل مسائل و بودجه های عمرانی نمی شود و این بودجه در اختیار مسئولین استان نیست و در اختیار وزراست . دوم اینکه این بودجه ارزی هنوز به استان لرستان تخصیص نیافته است.

حال شما پیدا کنید پرتقال فروش را! البته من که بعید میدانم نگارندگان این نامه برای رفع تکلیف از مسئولان استان بی دلیل این مسئله را تکذیب کرده باشند در حالیکه در خبر 20:30 به گفته احمدی نژاد استناد شده بود. در هر حال ما ماندیم و این سئوالهای پرجواب و بی جواب که آیا

رییس جمهور یک مملکت پشت تریبون رسما دروغ گفت؟

آیا

نمایندگان یک استان برای حفظ آبروی مسئولان مربوطه آبروی رییس جمهور را بردند؟

و اصلا چرا

یک نماینده بی اطلاع از اوضاع و احوال دور و برش روزی یک موضع میگیرد و تند و تند مصاحبه میکند؟ روز اول " ما به عنوان نمایندگان مردم تقاضای عزل عوامل را داریم" و روز بعد "اولا بودجه ارزی بوده نه برای عمران دوما همان هم هنوز نرسیده"

بجای همه این اظهارنظرهای عجولانه و بعضا دور از واقعیت و بلوف های دل خوش کنک بهتر نیست به وضعیت اسفبار بیکاری در این استانِ مملو از طرح های رهاشده، چاره ای اندیشیده شود که با عنوان بیکارترین استان از آن یاد نشود، آنهم در یک کشوری که خودش کم آماری در بیکاری ندارد! چرا که این وعده ها، این آمار، این ژست های توخالی برای لرستانی ها مانند دیگر مردم ایران که هر روز سفره شان خالی تر میشود، نان و آب نمیشود!

امروز ,ویدیویی برایم ایمیل شده بود که در توضیح آن نوشته شده بود این دخترک شش ساله که در اثر تصادف دوپایش شکسته شده و در بیمارستان عشایر خرم آباد بستری است، که در اثر احساس درد پا و همچنین بدن درد ناشی از عدم مصرف کراک حال مناسبی ندارد! نوشته بود خواهر این دخترک بی مادر که پدرش او را معتاد کرده گدایی میکند و در این ویدیو برای خواهرکش فندک گرفته بود برای مصرف کراک آنهم در بیمارستان!!! ویدیو را اینجا آپلود نمیکنم چون به صحت آن مطمئن نیستم. اما قطعا به این واقعیت باور دارم که در ایران خصوصا لرستان اعتیاد بیداد میکند!

تا جاییکه بدرستی تیتر مقاله ای میشود کشتار خاموش دیگر در لرستان و خبر از بیشتر شدن زنان معتاد در این استان همچون دیگر نقاط ایران میدهد. آنهم در استان سنتی که سیگار کشیدن زن هنوز مد نشده و اتفاقا عرف اجتماعی خلاف آن است. اما با اینحال یادم می آید که چندسال پیش هم مدیر مدرسه راهنمایی برای مادرم از وجود حشیش در بین دختران مدرسه گفته بود که کم نیست!!!

برای من که آنجا زندگی کرده ام و صحنه های آشنایی از درد بیکاری، فقر، اعتیاد در سر دارم این اخبار و نظرها مهم نیست. مهم آنست که عصرها از چهارراه بانک گرفته تا خیابان سرچشمه گوش تا گوش پاتوق جوانان بیکارِ خسته از روزگار نباشد که ترافیک انسانی روی ترافیک ماشینها سفید کرده! برای من مهم این است که کارگران درمانده ای که از سر ناچاری برای گفتن دردشان سر از خیابان جلوی استانداری در می آورند لت و پار نشوند. و مهمتر این است که اصلا دردی نباشد که برای گفتن اش پیراهنی خونی شود، شخصیتی لگدمال شود و صدایی خفه! برای من مهم این است که پسربچه دبیرستانی فلانی را اتفاقا روز اول مهر در حال تزریق آنهم در کوچه ای به آن عریض و طویلی نبینم که بالاخره پدرم بفهمد این سرنگهای خونی کنار درختچه در خانه از کجا می آید! برای من مهم این است که چهره این مردم را هربار خسته تر و پژمرده تر از قبل نبینم…. نهایت اینکه

کلام آخر : مسئولان محترم! لطفا به جای ارائه اخبار شادی بخش، آمار رویایی و تصویر آینده ای خیالی درد لرستان را بعنوان یکی از نواحی محروم جدی بگیرید گرچه درد نواحی غیرمحروم هم خیلی توفیری ندارد! و اصلا اصل شکایت اینست که چرا لرستانِ محروم؟

1 نظرات:

ناشناس گفت...

ویدئو مذکور رو دیدم و به شدت متاثر شدم! به حدی که به شدت مریض شدم!
خیلی دردناک بود!

اسبیکو